tiistai 18. marraskuuta 2008

5.Perijätär

Byneseillä ei ollut enää ollenkaan rauhaisaa. Saana koki itsensä petetyksi kun hänelle ei ollut kerrottu omasta äidistään. Jennistä. Saana oli nähnyt kuvan äidistään. Se tuntui ihan vieraalta. Ei ollenkaan omalta äidiltä. Elina tuntui Saanankin äidiltä. Saana oli katkera. Samilla ja Henkalla oli oma äiti kotona. Hänen vanhempansa olivat eronneet. Miksi hän ei ollut ikinä saanut nähdä äitiään?

Saana osoitti mieltään värjäämällä hiukset ja meikkaamalla vahvasti. Elina ei pitänyt asiasta. -Mitä sä olet mennyt tekemään hiuksillesi?! Ja mitkä meikit! Tietysti saanut vaikutteita kavereilta!
-Mun hiukset sulle kuulu! Mä saan tehä niille mitä mä ite haluun! Sä et voi määräillä mua, sä et oo mun äiti!

-Nyt peset nuo meikit heti pois! Ja huomenna menet värihuuhteluun!

-No en tasan mene!Nyt lopetat! HÄIVY!


(Niinku huomaatte, Zen on kasvanu aikuiseks)

-Ja kato mitä toi rakki tekee! Tuu komentaa se heti pois!

-Nyt se on meidän sängyllä! Saana! Komenna se alas! Peitto tulee ihan karvaseks!


-SAANA! KOMENNA SE POIS! Tai se rakki saa lähteä tästä talosta!

SAANA! Etkö sä kuule mitä mä sanon! Tänne ja heti sieltä sohvalta!

-Mä vihaan sua! Ja isää! Mä en haluu et sä määräilet mua!
-Mene huoneeseesi siltä seisomalta! Tuollainen puhe saa loppua! Minä jäädytän sinun viikkorahasi!


Sama huuto viikosta toiseen. Aina tilaisuuden tullen Saana esitti välinpitämätöntä.

-Miksi minun parhaat kenkäni on ihan tuusan nuuskana?!
-Emmä vaa tiiä. Ketä kiinnostaa sun haisevat kenkäs?

Molemmat esittivät kovaa. Mutta todellisuudessa Saana itki iltaisin. Ei hän oikeasti ollut ilkeä ihminen. Hän ei tiennyt mikä häneen oli mennyt.

Elinakin itki ja vuodatti miehellensä murheensa. Sebastian neuvoi puhumaan. Sillä asiat selviäisivät.

Sebastian puhui koko perheelle, ja he kaikki olivat samaa mieltä. Muutoksen oli tultava. Molemmat myönsivät virheensä ja antoivat anteeksi. Saana kävi myös hiusvärin huuhtelussa, tosin omasta tahdostaan, sillä hänen mielestään mustat eivät sopineet hänelle. Eikä hän enää käyttänyt vahvoja meikkejä.
(Seuraavassa kuvassa ei vielä käynyt värihuuhtelussa)

Saana terästäytyi myös koulussa, joka tuotti heti tuloksia. Mustan kautensa aikana myös koulu oli vähän kärsinyt.

Oli aika taas täyttää vuosia! Kukas tämä nuorimies on? Taitaapi olla Sami!

Ja tämä myrttynaama on sitten Heikki! Ei kyllä kovin komeita, ainakaan tuossa lapsuus-iässä...

Mutta kukas prinsessa se siinä? Saanasta taitaa tulla perijätär:)

3 kommenttia:

AnSu kirjoitti...

Ihania hiuksia tolla Saaralla (:

AnSu kirjoitti...

Sori korjaan Saanalla*
(:

Late kirjoitti...

Kiitos:)